23 December, 2008

KEBESARAN TUHAN

Assalamualaikum & Salam Perjuangan untuk semua sahabat...
dalam kesibukan teman mencari nafkah hidup.. teman cuba luangkan masa untuk menjengok blog.. x ada isu menarik untuk teman kongsi.. kaki bola khususnya penyokong MUFC tentunya masih seronok sebab MU menang liga kelab dunia, Bagi penyokong Leverpool, teman pasti ada yang terbakar baca kenyataan Arsene Wenger kata Leverpool pengecut sebab tak boleh kalahkan Arsenal yang main 10 orang.. itu kisah bola.. tapi yang teman nak tulis bukan pasal bola, tapi pasal Kebesaran Tuhan.. kalian tengok la sendiri gambar dibawah.. kalimah Allah terbentuk dari dahan2 pokok, Pokok Sujud.. tu semua kebesaran Allah belaka tu.. makanya teman cuma nak ingatkan kalau kita ni tak sujud pada Allah seperti diperintahkan.. Lu Pikir La Sendiri, mana baik kita dengan pokok tu...
"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."
(Ust Hj Zaharuddin Hj Abd Rahman)



Sesungguhnya bukan manusia sahaja yang tunduk menyembah Ilahi, namun makhluk lain turut mengabdikan diri kepada Tuhan. Seperti mana yang dapat dilihat pada fenomena ini yang berlaku di hutan berhampiran Sidney. Ia menunjukkan seolah-olah batang pokok ini sedang tunduk dan patuh terhadap yang Esa. Dapat dilihat separuh daripada batang pokok itu bongkok seperti seorang muslim sedang sembahyang dan juga seperti tangan manusia yang berada di lutut sewaktu rukuk. Justeru itu kita sebagai hamba di muka bumi ini haruslah mengambil iktibar daripada kejadian aneh ini.

Teman2.. kalau tahun lepas, masa ni orang daerah rompin khususnya di Pinggiran Sungai Rompin baru je lepas Banjir Besar.. tapi Alhamdulillah, tahun ni nampak gayanya OK, teman doa moga2 kekal ok, sian orang kampung yang kerja nelayan, Menoreh Getah, macam2 la.. bila musim banjir.. diorang ni terputus sumber pendapatan..

No comments:

Post a Comment