19 December, 2008

DEMI MASA


DEMI MASA,SESUNGGUHNYA MANUSIA BERADA DALAM KERUGIAN,MELAINKAN ORANG-ORANG YG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH, SERTA SENTIASA BERPESAN-PESAN DENGAN KEBENARAN DAN KESABARAN..AL ASR



Teman menitipkan tafsir surah al asr di pagi jumaat yang mulia ni sebagai muhasabah diri, bukan sahaja untuk diri teman, tapi untuk kita semua yang mengaku hamba Allah SWT dan Umat Rasulullah SAW.. bukan apa, teman ni bukan la ustaz yang layak untuk memberi kuliah mahupun tazkirah, tapi sekadar menginsafi bahawasanya setiap insan itu ada peranan sebagai pendakwah walaupun untuk kaum keluarga sendiri.. apatah lagi jika kita mampu untuk berdakwah kepada orang lain..


Teman2, hidup kita ni kan sementara, so sementara kita diberi ruang untuk bernafas, diberi kekuatan untuk bergerak, diberi nikmat untuk menikmati nikmatnya dunia, marilah kita sama-sama bersyukur dengan setiap yang kita perolehi.. Ustaz2 teman selalu pesan, jangan Riak, Jangan Sombong, Jangan Sakitkan hati Orang, Jangan3x pada benda yang tak elok, dan slalu ingatkan teman.. JADILAH YANG TEBAIK SETAKAT YANG KITA TERDAYA..

No comments:

Post a Comment